Pe data de 23 iulie se va lansa o aplicație
mobilă care ajută utilizatorii să întâlnească oameni din apropiere cu aceeași
pasiune pentru cărți. Bookups.app, căci acesta îi va fi numele, va ajuta
oamenii să descopere un oraș într-un mod nou, găsind alte persoane care sunt
interesate de aceleași cărți sau idei ca și ei. Se vor putea
descoperi evenimente organizate de bookuperi ori să fie găzduit
propriul eveniment.
Povestea a început în noiembrie
2018, atunci când echipa din spate a participat la Techstars Startup Weekend,
unul dintre cele mai intense programe ce introduc în atmosfera și ciclul de
viață de startup, iar participanții sunt încurajați să treacă în 54 de ore de
la idee în startup. Bookups a fost inspirat din potențialul de a conecta
lumea prin idei.De altfel, atunci au avut și prima întâlnire, având ca subiect
cartea „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii”.
Echipa Bookups
Dintre cei trei membri ai
echipei, doar unul dintre ei a decis să dezvolte proiectul cu o aplicație
mobilă. Este vorba despre Cătălin Meșter, un tânăr cu background în
antreprenoriat și product design.
Cătălin spune că acele 54 de
ore de la Startup Weekend au însemnat multă muncă, anxietate, practicarea
pitch-ului din nou și din nou, pentru ca într-un final să fie declarați
câștigători. „A fost o ediție Startup
Weekened Bucharest minunată, dar nu s-a terminat încă. Scopul nostru este să
creăm o comunitate, să ținem legătura cu participanții, mentorii și
juriul.”
Și a continuat cu el adunând o
echipă în jurul aplicației mobile Bookups. „Echipa
s-a format în urma a două evenimente pe care le-am facilitat. Primul a fost un
Design Sprint pentru a găsi echipa. Aici au fost cinci participanți, dar numai
unul a rămas după acest eveniment, este vorba de Mircea Stenta, backend developer.
Cu el am mers mai departe și am creat un proof-of-concept, care a fost gata pe
1 ianuarie. Restul echipei s-a format după un alt eveniment pe care l-am
facilitat. La acel hackathon am pus bazale aplicației care urmează să fie
lansată.” Ceilalți membri ai echipei sunt Andrei Timofte, .NET developer,
Alexandru Spăsenie, developer Android, Simona Rotaru, analyst, iar cel mai
nou membru care li s-a alăturat de curând este Florin Dirica, frontend
developer.
Găsirea echipei a fost una dintre
provocările cu care s-a confruntat Cătălin. O altă provocare a fost
efortul depus, întrucât toată echipa are un job full-time și toți au
lucrat la aplicație după program, având și întâlniri în fiecare weekend. De
asemenea, o parte dificilă a fost crearea și participarea la bookup-uri,
precum și colectarea de informații și validări a proiectului.
30 de întâlniri în România și străinătate
Până acum, au găzduit 30 de bookup-uri, dintre
care 28 în România și două la nivel internațional. „Au fost peste 150 de persoane care au venit la aceste evenimente, așa
că am decis să mergem mai departe și să creăm aplicația. Ni s-a confirmat
faptul că oamenii fac bookups, merg la ele și ne recomandă.”, declară el.
Potrivit lui Cătălin, una dintre
nevoile pe care le-au identificat este faptul că „e greu să cunoști oameni noi cu care să ai ceva în comun, să poți avea
discuții interesante și chiar să formezi prietenii.”
Competitorul local este echipa
bookups.co, proiectul dezvoltat de cealaltă parte a echipei de la Techstars
Startup Weekend, iar la nivel global concurează cu meetup.com, deși
Cătălin spune că nu sunt pe exact aceași nișă și are speranțe mari, deși
momentan sunt foarte la început de drum.
„Vom depăși Meetup prin faptul că ne concentrăm doar pe întâlniri pe
cărți și facem mult mai ușor acest proces pentru cei care doresc să creeze
astfel de întâlniri. Vom avea și funcționalități speciale, cum ar fi
recomandări de cărți și locații, pe care ei nu le au.”, adaugă el.
În ceea ce privește monetizarea,
își propun să aibă un abonament lunar care va oferi utilizatorilor
posibilitatea să vadă unde sunt organizate și să participe la orice bookup din
lume. De asemenea, iau în calcul introducerea unor funcționalități cu locații
recomandate în aplicatie și afiliere la cumpărarea de cărți.
În opinia cofondatorului, cel mai
mare risc al unui astfel de proiect este ca lumea să nu creeze sau să nu
participe la bookup-uri. „Deși noi avem
validări inițiale, nu știm cum vor reacționa oamenii la nivel global”.
În continuare, obiectivele pentru
primul an sunt dezvoltarea tuturor aplicațiile pe care echipe le are în
roadmap, extinderea în toate orașele din România și lansarea aplicației în
Londra și New York .
Sursa: www.start-up.ro
Sursa: www.start-up.ro