Ministerul Culturii, în calitate
de inițiator, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al
Asociației Editorilor din România, lansează, astăzi, o campanie de promovare a
cărților românești, numită „Citește românește”.
Scopul proiectului este de a
promova cărțile autorilor autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între
aceștia și cititorii lor. Totodată, proiectul își dorește să crească consumul
de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest
capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți vândute anual, în timp ce în
Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franța 430 de
milioane.
În această perioadă, în care
târgurile de carte și librăriile mari au fost închise sau nu au mai avut
posibilitatea de a fi organizate, încercăm să fim alături de autorii români
prin promovarea consumului de carte românească.
„Unul dintre primele obiective pe
care mi le-am propus la preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să
găsim pârghiile pentru creșterea consumului de carte românească și a numărului
de cititori. Deși am fost încetiniți în implementarea unor proiecte, de
situația neprevăzută creată de pandemie, reușim să venim cu unul nou, în
parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfășurăm pe o
perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania
dorim să promovăm autori români și să convingem din ce în ce mai mulți oameni
să cunoască și să citească cărți ale scriitorilor, poeților, autorilor noștri,
în general. Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de
proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre,
punând la dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de
campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor
online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm
literatura românească și să o facem cunoscută publicului larg. Mulțumesc, pe
această cale, partenerilor și tuturor scriitorilor și personalităților care se
alătură acestui demers de promovare. Putem să arătăm autorilor noștri o
adevărată apreciere cumpărându-le cărțile, citindu-le și vorbind despre
ele", a declarat Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.
Pe platforma eMAG vor fi disponibile
peste 2100 de titluri provenind de la peste 1100 de autori, din domenii
variate, de la cărți de ficțiune, istorie sau economie, până la cărți pentru
copii.
„Prin programele desfășurate de
Fundația eMAG susținem atât copiii olimpici români, care au rezultate deosebite
în competițiile internaționale, cât și copiii din comunitățile defavorizate,
aflați în prag de abandon școlar. Însă, noi credem că, la baza educației, stă
lectura. De aceea, ne alăturăm inițiativei Ministerului Culturii de a susține
cartea și scriitorii români. Ne bucură faptul că instituțiile statului caută
din ce în ce mai mult soluții digitale și suntem pregătiți să ne punem
cunoștințele și infrastructura la dispoziție pentru a susține astfel de
demersuri ori de câte ori va fi nevoie”, a declarat Iulian Stanciu, CEO
eMAG.
Pe pagina
dedicată campaniei „Citește românește”, de pe site-ul eMAG, cititorii au la
dispoziție topuri de carte românească, dar și o secțiune cuprinzând cele mai
noi apariții.
Uniunea
Scriitorilor din România se asociază acestei campanii, Președintele
U.S.R., Nicolae Manolescu, marcând importanța lecturii cărților scriitorilor
români, validați de critica literară și formând scara de valori a literaturii
contemporane.
„Piețele de carte mature se
bazează, în principal, pe cărțile autorilor autohtoni. România este una dintre
excepțiile Europei, din acest punct de vedere, și este în interesul întregului
lanț editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărților
autorilor români este un pas foarte bun către așezarea lucrurilor pe drumul lor
firesc”, a declarat Grigore Arsene, Președintele Asociației Editorilor din
România.
Sursa: www.cultura.ro